Haluanko miljonääriksi?


Sain sähköpostia:

Minun rakkaani, 

Sallikaa minun informoida teitä minun halustani menemistä 
liiketoimintasuhteeseen teihin. Minä sain teidän nimeänne ja 
yhteyttä internet-sivustosta selatessani. Minä rukoilin sen 
yläpuolella ja valitsin teidän nimenne muiden nimien joukossa 
luonnon ja suosituksien se kunnioittamisen, jotka on annettu 
minulle, johdosta kun hyvämaineinen ja luotettava henkilö minä 
voin harjoittaa liiketoimintaa, niiden suosituksien ja luona 
minä en saa epäröidä uskoutua teille tätä yksinkertaista ja 
vilpitöntä liiketoimintaa varten.

Minä olen Mary kouma, edesmenneen Mr. Joseph Kouma ainoa lapsi 
ja tytär. Minun edesmennyt isäni oli Norsunluurannikon entisen 
presidentin Ivory Coast - Afrikka. Hän oli myös hyvin varakas 
tietoliikennesuurliikemies, joka on sijoittunut Abidjan, 
taloudellinen pääoma Ivory Coast  ennen kuin hänen 
liikekumppaninsa myrkyttivät kuoliaaksi hänet yhdellä niiden 
retkestä keskustelemaan liiketoiminnalla.

Kun minun äitini kuoli 15:lla joulukuulla 2003, minun isäni otti 
minut, joten, erikoinen, koska minä olin äiditön. Ennen minun 
isäni kuolemaa kesäkuun 25 päivänä 2006 yksityissairaalassa hän 
salaa soitti minulle hänen vuoteensa vierellä ja kertoi minulle, 
että hänellä on 10,500,000 dollarin ( kymmenen miljoona viisi 
satatuhat dollaria) summa talletettiin jännityksen tilissä 
pankkiin, että hän käytti minun nimeäni ainoana tytärenänsä ja 
henkilönä, joka perii talletusvaran . Hän myös selitti minulle, 
että se oli tämän varallisuuden takia, että hänen 
liikekumppaninsa myrkyttivät hänet. Että minun pitäisi 
tavoitella ulkomaista kumppania haluamassani, jossa minä siirrän 
tämän rahan ja käytän sitä sijoitustarkoitukseen (kuten 
kiinteistönhoito), maassa... Nyt minä tavoittelen kunniakkaasti 
teidän avustamistanne seuraavilla tavoilla.

(1) Toimittaa pankkitilia, jossa tämä raha siirtyisi.

(2) Toimia tämän rahaston suojelijana, koska minä olen 24 
vuosien ikäinen tyttö.

(3) Tehdä järjestelyn minulle välittyäkseen teidän maahanne, sen 
jälkeen kun raha on siirtynyt.

Sitä paitsi minä olen halukas tarjoamaan teille kahtakymmentää 
prosenttia 20 prosenttia kokonaissummasta korvauksena teidän 
yrityksestänne,/,syötti tämän rahaston onnistuneen siirron 
jälkeen teidän nimeämälle selvitykselle ulkomailla. Lisäksi te 
voitte osoittaa optiotanne minun auttamisekseni, kuten minä 
uskon, että tämä tapahtuma päätettäisiin seitsemän (7)-päivän 
kuluessa, te merkitsette mielenkiintoa auttaaksenne minua.

Ennakoiden kuulleen teiltä pian. 

Mary Kouma

Sitten vähän lähdeanalyysiä.

  • Joseph Kouma ei ole ollut Norsunluurannikon presidentti 1960 alkaneella itsenäisyyden kaudella.
  • “Mary Kouma” tuottaa googlattaessa linkkejä lähinnä amerikkalaisiin henkilöihin, mutta ei mitään, mikä viittaisi surkean kohtalon kolhimaan, myrkytetyn presidentin tyttäreen.
  • Olisin odottanut, että tällainen viesti olisi lähetetty minulle englanniksi, vaikka huonollakin sellaisella, eikä automaattikääntäjällä suunnilleen suomeksi käännettynä.
  • Lähettäjän sähköpostiosoite oli rekisteröity Yahoon Japanin palvelun kautta. Miksi sitä kautta?

Kyseessä on yksi uusi, aika avuton versio niin kutsutusta nigerialaiskirjeestä, huijauksesta, joilla niiden lähettäjien arvioidaan ansaitsevat miljardeja vuosittain.

Eipä minusta sitä luvattua miljonääriä tullutkaan.

About Olli Laasanen

Eyes and ears open. New and old. Jobs and hobbies. Pictures and music. Entertaining and serious. Change and stability. Nature and urban.
This entry was posted in Country, Fun, Nigeria, Yhteiskunta and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

